4 april

5 april 2017 - Launceston, Australië

Tasmanie dag 4. Eindelijk een douche. Hiervoor moesten we wel naar st. Helens rijden. Dus 's ochtends vlug de tent ingeklapt en naar de openbare douches gereden om hier vlug een douche te nemen van drie minuten. Wat was dit heerlijk zeg!

Hierna zijn we doorgereden naar Avendale gereden. Dit is een stadje van hooguit drie straten. Hier hebben we een heerlijke lunch gehad, steak sandwich. Daarna wat door het stadje gelopen. Het is een stadje wat nog erg ouderwets is. Oude gebouwen en geen fatsoenlijke stoep te bekennen.

Daarna zijn we door gereden naar Launceston. Tijdens deze rit kwamen we eindelijk een fatsoenlijke snelweg tegen waar we dan ook de maximum snelheid van 110 km per uur durfden te rijden. Lekkere brede banen en ook twee baans. Bijna bij Launceston aangekomen konden we dan ook afscheid gaan nemen van de rust op de wegen. Hier zijn we dan uiteindelijk gestopt om een wandeling te kunnen doen. Aangekomen op de wandelroute konden we kiezen om te gaan lopen of de kabelbaan met stoeltjes naar beneden te pakken. Natuurlijk hebben wij gekozen voor de laatste optie. In de stoeltjes hebben we genoten van het uitzicht, maar als we lopend waren gegaan waren we sneller geweest. Hier hebben wij dan nog waf rond gelopen en daarna een andere route langs de rivier genomen.

In Launceston in het stadje zelf hebben we ook nog rond gelopen. Hier hebben we een postkantoor gelopen omdat dit een heel leuk gebouwtje was. Hier stond een toren met klok op. Verder stond het stadje vol met allerlei verschillende soorten kerken. Daarna zijn we the old umbrella shop binnen gegaan. Zoals de naam al zegt hingen er hier in de winkel allemaal oude parapluutje. Sommige waren al meer da 100 jaar oud. Leuk om te zien.

Daarna zijn we door gereden naar het plaatsje Penguin. Heel dit plaatsje staat in teken van de pinguins. Op alle prullenbakken staan pinguïns en alle etenstentjes en winkels hebben ook pinguïns buiten staan of verwerkt in hun logo. Hier stond ook ergens een hele grote pinguïn. Deze heb ik dan ook geknuffeld. Helaas heb ik nog geen echte pinguïn gezien.