3 april

4 april 2017

Waarom staat die chocoladepasta pot hier, is dat voor de kangoeroes? Nee omdat die kei hard is. Maar huh kangoeroes waar dan??? Ja daar in de bosjes zei ellen. We kregen vanochtend een kangoeroetje op bezoek en was erg nieuwsgierig naar ons. De tweede volgde al vlug, maar we hadden een druk programma dus lieten de kangoeroes voor wat het was.

Als eerste zijn we naar het strand bij onze camping gelopen. Hier hebben we even van het uitzicht genoten en weer vlug doorgegaan om onze route van vandaag te starten. Op de planning stond coles bay, wineglass bay en bays of fires.

Bij Coles Bay zijn we even gestopt en hier genoten van het mooie uitzicht. Daarna vlug door gegaan richting Wineglass Bay. Hier konden we niet met de auto komen dus moesten we lopen. Maar om op het strand te komen had je een wandeltijd van 2,5 uur retour. Dus dit gingen we niet doen, maar naar het look out punt was een route van ongeveer een uur tot 1,5 uur retour. Deze route hebben wij dus gepakt. Dit was een hele bergbeklimming, veel trappen en stijl naar boven. Als eerste kwamen we op het uitkijkpunt van Coles Bay. Prachtig om te zien! Dan nog even klimmen naar boven en dan zijn we bij Wineglass Bay. Wauw dit was prachtig!!

Hierna zijn we naar de Bays of Fire gereden. Tijdens de rit zagen we opeens een grote rookwalm naar boven opstijgen. Wat is dit toch, het lijkt wel een bosbrand. Misschien wel een vulkaan zei ik ellen reageerde hier op ik zie geen lava en die zijn hoger. Ja maar je weet maar nooit hier in Australië. Toen we er langs reden bleek het inderdaad een bosbrand te zijn. Gelukkig stond de wind de andere kant op en kwam de rook niet over de weg heen. Toen we bij Bays of Fire aangekomen waren en op het strand waren lagen hier heel veel grote stenen met een rode gloed. Op een van de grote stenen zat een hele grote pelikaan lekker van het zonnetje te genieten.

Toen we 's avonds op de camping aankwamen wilde we naar de wc gaan. Maar zo'n wc hebben we nog nooit gezien. Een hout gammel hokje met boven in als raam kippengaas. Ook kun je hier niet doorspoelen, want er zit een groot gat in de grond. Niet de wc die we in gedachten hadden en natuurlijk is op deze camping ook geen douche, maar gelukkig weten we nu waar we morgen een douche kunnen nemen, toch wel fijn na een paar dagen zonder douche

1. Peggy:
    24 april 2017
    Nog een paar dagen en kunnen we jullie dus in nederland ruiken, hihi...;)