8 februari tot 19 februari

19 februari 2019 - Phi Phi-eilanden, Thailand

8 februari

Vandaag begon mijn weekend. Ik deed het lekker rustig aan en hield me bezig met het schrijven van mijn verhaal en heb wat tijd besteed aan mijn studie. Aangezien ik 15 februari vertrek naar Koh Phi Phi voor een aantal dagen en daarna bijna vakantie heb en dus ook weer weg ben is het verstandig voor mij om wat tijd aan school te besteden.

9 februari

Ik ben begonnen met in de ochtend te gaan trainen. Verder had ik wat aan school gewerkt en in de avond ergens gaan eten met Carolina, Nanret en Bomin.

10 februari

Begin de middag ben ik met Carolina naar Future Park gegaan om wat boodschappen te doen. In de avond hadden we bij ons in de achtertuin een barbecue met verschillende internationale studenten.

IMG-20190210-WA0008

11 februari

Vandaag heb ik ook weer aan school gewerkt en in de avond met Carolina in een tentje gaan eten.

12 februari

Op dinsdag moet ik naar school, dus vandaag ging ik ook weer naar school. Mijn vakken beginnen interessant te worden, want nu begint langzaam aan de projecten en mogen we het zelf ook gaan oefenen. Bij mijn eerste vak op dinsdag leer ik coderen, want voor mij nog helemaal onbekend is. In de avond ben ik weer ergens wat gaan eten.

13 februari

Ook vandaag ben ik weer naar school geweest. Bij mijn eerste vak vandaag ben ik ook begonnen met het project. Hiervoor gaan wij een design voor een website, app en smartwatch maken.

14 februari

Alweer mijn laatste dag school voor deze week. Bij mijn eerste vak zijn we aan de slag gegaan met Java en hoe we dit moeten invoeren zodat het ook werkt. Bij mijn tweede vak ben ik begonnen met een plan te maken om een database voor een bedrijf te maken. In de avond heb ik mijn spulletjes ingepakt, want morgen ga ik naar Koh Phi Phi.

15 februari

Mijn wekkertje ging al weer vroeg in de ochtend. We hadden afgesproken om af te spreken bij de hoofdingang van de universiteit om 5 uur in de ochtend. Vanaf hier konden wij met zijn vieren, Carolina Nanret en Bomin, een taxi pakken naar het vliegveld. Om 6.40 uur in de ochtend vertrok onze vlucht naar Krabi. Na een korte vlucht van 1 uur en 5 minuten waren we aangekomen in krabi. Vanuit hier hadden we een bus naar de pier. Het was een beetje apart, want ze stopte op ongeveer 10 minuten rijden van de pier en moesten daar uitstappen. Na dat we meerdere malen hadden gevraagd waarom we hier afgezet werden kregen we eindelijk een duidelijk antwoord. Vanuit hier werden we met de auto eventjes later naar de pier gebracht. Hier hadden we eventjes wat gegeten en wat later werden we inderdaad met een auto naar de pier gebracht.

1550197280991

Aangekomen bij de pier hadden we al een prachtig uitzicht over de zee.

20190215_101416

We konden gelukkig meteen de boot binnen stappen en een plekje zoeken. De reis naar Koh Phi Phi duurde iets meer dan 2 uur met de boot. Wanneer we bijna waren aangekomen op het eiland konden we het eiland al zien liggen, maar we zagen ook andere kleine eilanden.

20190215_123725

Toen we aankwamen op het eiland was het vol met mensen. Het eiland is erg toeristisch. We hebben vlug ingecheckt in ons hostel, omgekleed en voor lunch gegaan. Na de lunch zijn we bij Island Divers gaan informeren of we konden gaan scuba diven. Helaas was dit voor mij niet mogelijk vanwege mijn medicijnen. Wel werd er gezegd dat de rest wel kon gaan en als ik wilde toch mee kon gaan om te gaan snorkelen. Uiteindelijk hadden we besloten om dit te gaan.

Aangezien het best wel warm was zijn we een stukje gaan lopen om op zoek te gaan naar een strand waar we konden gaan zwemmen. Na een stukje gelopen te hebben hadden we een leuk strandje gevonden.

20190215_123957

Nadat we heerlijk in het water hadden gezwommen, zijn we ons zelf gaan opfrissen en op zoek gegaan naar wat te eten. Na dat we nog een stukje over het eiland hadden gelopen zijn we vervolgens naar het strand gegaan, waar verschillende strandclubs waren. Hier werden vuurshows gegeven en allerlei spelletjes gespeeld.

20190215_221701IMG-20190215-WA0067

16 februari

Nadat we ontbijt hadden gehad zijn we naar het uitzicht punt van het eiland gelopen. Nadat we een hele hoge trap opgelopen hadden, kwam er nog een lange trap aan. Toen we dachten dat we de trappen wel hadden gehad kwam de teleurstelling van nog twee hoge trappen. Toen we bij het eerste uitzicht punt aankwamen, kwamen we er achter dat het meer dan 350 traptreden waren. We kwamen best wel uitgeput boven aan.

IMG_2265IMG_2271

Er werd gezegd dat het volgende uitzicht punt niet zo heel ver meer was. Dat was helaas niet waar en moesten nog een hele klim naar boven. Een ding is zeker het was echt de moeite waard!

IMG_2276IMG_2278IMG_2279IMG_2293IMG-20190216-WA0022

De terug weg ging een heel stuk sneller. Beneden aangekomen had ik trillende knieën van het mezelf tegen houden op de trappen en zijn we maar vlug voor lunch gegaan. Vervolgens zijn Bomin en ik naar monkey beach gegaan. Op dit strand lopen apen rond. De apen zijn alles behalve lief. Zodra je eten hebt, komen ze het uit je handen halen en als je pech hebt wordt er flink naar je gegromd.

20190216_15522920190216_15540520190216_160055IMG-20190216-WA0007

Na monkey beach zijn we naar Long beach gegaan om hier lekker eventjes te zwemmen. Na het eten hebben we nog eventjes over het eiland gelopen en zijn we vervolgens naar bed gegaan, want morgen is het weer vroeg dag.

17 februari

Aangezien ik dus niet mocht gaan duiken ben ik maar gaan snorkelen wat erg goed was! Aangekomen waar we in de ochtend hadden afgesproken kregen we wat uitleg over hoe je moet duiken. Vervolgens gingen we naar de boot om te vertrekken naar onze eerste locatie. Ondertussen hadden we een prachtig uitzicht.

IMG_2317IMG_2319

Aangekomen op onze eerste locatie ging iedereen zich klaar maken om te gaan duiken. We waren bij een heel klein eilandje, waar ook een inham was. Ik kon rondjes om het eiland heen zwemmen en naar de inham gaan.

GOPR1623GOPR1643GOPR1676GOPR1694GOPR1701

Nadat de eerste duik gedaan was zijn we richting Maya bay gegaan. Helaas was het strand afgesloten en mochten we alleen voor de kust blijven liggen. Maar het had als nog een prachtig uitzicht.

IMG_2320

Na de lunch zijn we door gegaan naar de tweede plek waar ik nog meer vissen tegen kwam en twee hele groten kwallen

G0442129

G0452169

Rond half 2 kwamen we terug en zijn we ons zelf gaan opfrissen en hebben we een beetje uitgerust. Later op de dag hebben we ergens wat gegeten en hebben we nog een rondje over het eiland gedaan. Als laatste zijn we nog naar het strand geweest om een drankje te doen.

IMG-20190218-WA0040

18 februari

Vandaag was weer de dag dat we terug gingen naar het vaste land. Nadat we uitgecheckt hadden moesten we nog iets meer dan een uur op de boot wachten. We hadden dus nog maar een stukje gelopen over het eiland. Om half 2 vertrok de boot en kwamen rond 3.45 in de middag aan. Vanuit hier hadden we de taxi naar ons hotel genomen. We zaten ergens buiten het centrum van Krabi. Wanneer we over straat liepen zwaaide iedereen naar ons en zei hallo tegen ons. Nadat we een stukje door het dorpje hadden gelopen zijn we de lokale winkels gaan bekijken. Uiteindelijk zijn we weer op tijd terug naar onze kamer gegaan, want morgen ochtend vliegen we terug naar Bangkok.

19 februari

Rond 6.30 werden we bij het hotel opgehaald door een taxi om ons naar het vliegveld te brengen. Rond 8.15 vertrok onze vlucht naar bangkok en kwamen rond 9.40 op het vliegveld in Bangkok weer aan. We zijn vlug naar huis gegaan, want iedereen was toch best wel moe. Thuis aangekomen heb ik meteen mijn was aangezet. De ene tas uitgepakt en ik ga de volgende tas inpakken. Vanaf donderdag 12.00 uur in de middag heb ik vakantie tot en met 4 maart en ga zeker een vakantie houden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    19 februari 2019
    Wat een mooi groepje zijn jullie zo samen, uit alle windstreken. Volgens mij gaat dit helemaal werken, meisje. Geniet maar met z'n allen. Op naar een volgende vakantie. :-)