20 februari tot en met 24 maart

20 februari

Voor vandaag had ik twee verschillende lessen. In de eerste les moesten we verschillende moesten we verschillende opdrachten maken. Een van deze opdrachten was om packman te spelen. Dit had te maken met onze stof. Het ging er vooral om dat we gingen kijken hoe zulke spellen ons beïnvloeden. In de tweede klas hadden we een gastcollege en ging het in het begin vooral over aandelen. Hier wist ik natuurlijk al veel over en kon ook bijna elke vraag beantwoorden. Vervolgens gingen we aan de slag met een systeem om te kijken welke factoren belangrijk waren voor het investeren in aandelen. We kregen deze gastcollege omdat we bij het project uiteindelijk een budget moeten gaan maken en verschillende formules die we gebruikt hebben nodig hebben. In de avond ben ik nog ergens gaan eten met Carolina en heb ik de laatste spulletjes ingepakt.

21 februari

Alleen in de ochtend had ik een les en daarna was het "eindelijk" vakantie. Laatste spulletjes in mijn handbagage gestopt en gewacht tot dat het rond 3 uur was om een taxi te pakken naar het vliegveld. Het was zoals gewoonlijk weer erg druk op de weg, dus het nam ongeveer anderhalf uur in beslag om op het vliegveld aan te komen. Eindelijk was het dan zover om wat mensen op te zoeken in Australië. Op het vliegveld is mijn tas op drie verschillende plekken gecontroleerd. Ook heb ik mijn paspoort 5 keer laten zien voordat ik eindelijk bij mijn gate was. Rond half 8 in de avond vertrok dan ook eindelijk mijn vlucht.

22 februari

Na ongeveer 9 uur in het vliegtuig te hebben gezeten kwam ik eindelijk rond 8.30 in de ochtend aan in Sydney. Gelukkig kon ik na het ophalen van mijn bagage zo door de douane. Vlug naar de trein om naar het centraal station te gaan en vanuit daar de trein gepakt naar New Castle. Mijn eerste bestemming in Australië wordt Melissa en de drie kinderen Cohen, Isla en Kitty. Rond 1 uur in de middag kwam ik op het station in New Castle aan en werd ik opgehaald door Melissa. Die kwam gillend uit de auto en was blij om me te zien. Vlug in de auto gesprongen want de kinderen waren bijna klaar met school. Aangekomen op hun school gingen we eerst Isla ophalen. De kinderen wisten wel dat ik kwam, maar Melissa had niet meer in de ochtend gezegd dat ik vandaag aankwam en was het toch wel een verassing voor ze. Isla hoorde dat Melissa er was en kwam aangerend met mama mama mama. Ze ziet mij staan en roept heel hard lizaaaa en begint me te knuffelen en begint aan iedereen te vertellen dat ik haar oude au-pair was uit Nederland. De volgende die we ophaalde was Kitty. Ook Kitty rent naar Melissa toe. Opeens begint ze mij met scheef hoofd aan te kijken en je ziet haar denken en begint me uiteindelijk te knuffelen. De laatste die we ophaalde was Cohen. Zijn eerste reactie toen hij mij zag was ik ga niet mee. Toch was Cohen meegegaan naar de auto. In de auto aangekomen begint hij te vertellen ja vanavond mogen we niks met varken eten want dan wordt Liza ziek. Ik vroeg hem dus je weet het nog. Ik krijg als antwoord maar natuurlijk ik vergeet dat niet in 172 jaar. Hij was toch wel een beetje blij om mij te zien. Nadat we gegeten hadden en een film hadden gekeken zijn we richting bed gegaan.

20190222_141727

IMG_20190222_195233_373

23 februari

Melissa dacht dat vandaag de suprise party voor haar moeder was. Nadat we naar Windemere park waren gereden kwamen we er achter dat de suprise party pas morgen was. We zijn dus richting huis gegaan en gestopt bij Tugarrah shoppingcentrum. Hier zijn we naar Max Brenner gegaan om heerlijke wafels met chocolade te eten. Voor de rest hebben we een beetje in het centrum rond gelopen. Op een gegeven moment zagen de kinderen een brandweerwagen waar ze in konden gaan zitten. Dat vonden ze natuurlijk leuk en gingen hier een tijd in spelen toen Melissa in de winkel was. Kitty had besloten dat de Aldi eigenlijk veel leuker is dan de brandweerwagen en rende de winkel in en bleef hier maar rondjes rennen tot ik haar te pakken had.

20190223_134605

20190223_134659

20190223_153713

20190223_153923

20190223_153937

20190223_154053

24 februari

Vandaag was dan wel de suprise party voor de moeder van Melissa. Voordat we daar naar toe gingen, gingen we eerst naar kerk. Vervolgens zijn we naar het feestje gegaan. Dit was erg leuk en zag nog een paar bekende gezichten. Op een gegeven moment moest ik van Isla buiten komen want ze zei dat er een hele grote kangaroo zat. In het begin wilde ik haar niet helemaal geloven, maar uit eindelijk toch naar naar buiten gegaan. En inderdaad aan de overkant van de weg zat een best wel grote kangaroo.

25 februari

In de ochtend werden de kinderen klaar gemaakt voor school. In dit proces was niks veranderd zoals ik het me nog kon herinneren. Het ging met veel gezeur en eten door het gehele huis. We hadden de kinderen afgezet op school en Melissa had me naar een wat grote winkelcentrum gebracht. Ik wilde toch wel een keer naar de kapper en ik vertrouw de kappers in Thailand niet zo goed. Verder heb ik nog wat rond geshopt in het centrum en ben ik weer opgepikt door Melissa, Cohen en Kitty. Zij zijn altijd eerder klaar met school dan Isla. In de tussentijd zijn we naar een motor kleding winkel geweest want Melissa had nieuwe handschoenen nodig. Kitty heeft zichzelf prima kunnen vermaken op de quad.

20190225_140224

In de avond heb ik samen met Isla haar opdracht gemaakt. Ze wilde graag een presentatie over Nederland houden. Op een groot blad hadden we de vlag getekent en verschillende woorden zoals klompen en fietsen neer gezet.

20190225_180518

20190225_180536

IMG-20190225-WA0018

20190225_195007

26 februari

Melissa had de kinderen zelf naar school gebracht en is daarna gaan hardlopen. Toen ze hier mee klaar was heeft ze me opgehaald om ergens wat koffie te gaan drinken. Hier hebben we ook nog even boodschappen gedaan en heb ik stroopwafels voor Isla's klas gehaald. In de middag zijn we terug gegaan naar school. Isla had haar presentatie al gehouden. De klas had nog wel wat vragen hierover. Ik kreeg vragen als wat mijn favoriete kleur was en mijn favoriete film. Maar ook kreeg ik vragen als hoe lang het duurde voordat ik in Australië was en waarom wij allemaal de fiets gebruiken. Na deze vragen ronde zijn we naar de gymzaal gegaan want hier was een uitreiking. Een keer in de zoveel tijd reikt de school awards uit voor kinderen die iets goeds hebben gedaan. Dit kan gaan over bijvoorbeeld goed gedrag of uitstekend je best te hebben gedaan voor een bepaald vak. Cohen kreeg ook een award voor goed gedrag.

Later in de middag zijn Isla, Kitty en ik terug naar school gegaan want hier was iets te doen. Er werd gebasketbald en er werd rugby gespeeld. Kitty en Isla hebben hier nog met wat vrienden kunnen spelen.

In de avond was Melissa weg en was de babysitter er. Helaas deden de kinderen echt niet luisteren en wilde ze totaal niet naar bed. Om ze toch maar in bed te krijgen had ik ze pannenkoeken met ijs belooft voor ontbijt. Dit werkte in het begin op zich wel, maar uiteindelijk niet meer. Toen Melissa thuis kwam zijn ze dan eindelijk richting bed gegaan.

27 februari

Omdat ik vandaag weer terug naar Sydney ga om George te zien, had ik maar besloten dat de kinderen pannenkoeken met ijs kregen. Vroeg in de ochtend was ik aan de slag gegaan en de kinderen waren er helemaal tevreden mee. Nu was het toch tijd om ze uit te zwaaien op school en tot ziens te zeggen. Tot de volgende keer kids. Melissa had me op het station afgezet en na 2 en half uur kwam ik weer in Sydney aan.

20190227_073432

20190227_074714

20190227_080703

20190227_092750

20190227_092758

IMG_20190303_150513_639

Door George werd ik opgehaald op centraal station en zijn we samen met de taxi naar zijn huis gegaan om mijn spullen te droppen. Vervolgens zijn we terug naar het centrum gegaan om te eten, want het was Sushi time.

IMG-20190227-WA0014

We hebben nog een beetje rondgehangen in het centrum en zijn later op de dag weer terug naar zijn huis gegaan om alvast spullen in te pakken voor de dag erna. In de avond zijn we nog naar een restaurantje bij hem in de buurt gegaan.

IMG-20190227-WA0024

28 februari
Onze vlucht ging om 6 uur in de ochtend naar Melbourne toe. Ons wekkertje ging dus om 3 uur in de nacht zodat we ons zelf klaar konden voor de vlucht. Op het vliegveld aangekomen moesten we nog eventjes op onze vlucht wachten voordat we konden vertrekken.

8d9c836a-4ebe-41e9-98af-e3d4a356965a

IMG_2528

Aangekomen in Melbourne hebben we de bus gepakt naar het centrum toe. Vanuit daar konden we een taxi pakken en onze camper ophalen. We hebben vlug wat boodschappen gedaan en onze Great Ocean Road kon beginnen. We waren gestopt in Anglesea bij een informatiecentrum om te vragen om mooie plekken langs de Great Ocean Road.

IMG_2617

IMG_2620

vervolgens zijn we door gereden naar Aireys Inlet waar we naar het strand zijn geweest en vervolgens door zijn gegaan naar de vuurtoren.

IMG_2659

IMG_2755

IMG_2720

IMG_2721

IMG_2743

Daarna zijn we door gereden naar Memorial Arch at Eastern View waar de poort van de Great Ocean Road start

IMG_2807

Vervolgens zijn we door gereden naar Kenneth River om naar een camping toe te gaan. Lang de camping was een pad waar allemaal volgens zaten. Een tour guide was daar met een groep en had vogelvoer bij zich. Hij had ons ook wat voer gegeven dus de vogels kwamen op ons af.

IMG_2859

IMG_2872

IMG_2857

IMG_2932

IMG_2938

IMG_2969

1 maart
Vandaag gingen we de rest van de Great Ocean Road doen. Als eerste zijn we gestopt bij Castle Cove Lookout waar we een prachtig uitzicht hadden.

IMG_3035

IMG_3030

IMG_3020

Vervolgens zijn we doorgereden naar Gibson steps waar we via een trap naar het strand konden.

IMG_3049

IMG_3073

IMG_3116

IMG_3064

IMG_3055

IMG_3051

IMG_3020

Daarna zijn we doorgereden naar de the Twelve Apostles.

IMG_3122

IMG_3135

IMG_3130

IMG_3177

Als laatste stop langs de Great Ocean Road zijn we gestopt bij Bay of Islands.

IMG_3206

IMG_3211

IMG_3204

Omdat we morgen graag naar Grampians National park willen zijn we vandaag maar richting daar gereden en op zoek gegaan naar een camping. De weg naar de Grampians was prachtig.

IMG_3231

IMG_3240

IMG_3278

IMG_3298IMG_3332

2 maart
na een prachtige rit in de bergen zijn we naar de Reed loukout en the Balconies gereden. Dit was een kleine wandeling en we hadden een prachtig uitzicht.

IMG_3389

IMG_3391

IMG_3402

IMG_3412

IMG_3419

IMG_3425

IMG_3387

Aangezien het hier al voor een lange tijd niet meer had geregend had het niet zo heel veel nut om naar de watervallen te gaan, omdat deze droog stonden. We hadden dan ook maar besloten om terug richting Melbourne te rijden en daar onze dag te besteden. Nadat we onze auto hadden schoon gemaakt gingen we Melbourne in.

IMG_3460

Als eerste zijn we naar Hoesier Lane gegaan. dit is een straat met Graffiti.

IMG_3472

IMG_3474

IMG_3481

IMG_3488

IMG_3489

IMG_3516

IMG_3509

IMG_3562

Vervolgens zijn we naar Brighton beach gegaan. hier hebben ze allemaal gekleurde huisjes en hebben we genoten van de zonsondergang.

IMG_3569

IMG_3663

IMG_3625

IMG_3649

IMG_3585

Daarna hebben we nog eventjes wat gegeten en was het helaas alweer tijd om onze auto in te leveren.

3 maart
onze vlucht was om 6 uur in de ochtend. Na een tijdje te hebben gewacht op het station ging eindelijk onze bus naar het vliegveld. Ik was toch wel behoorlijk moe.

IMG_3691

IMG_3698

Aangekomen in Sydney was ik toch behoorlijk moe en zijn we direct door gegaan naar george's zijn huis. daar ben ik nog eventjes gaan slapen om later in de middag naar het centrum van Sydney te gaan. De bus stopte bij queen victoria building. dit is ongeveer 2 minuutjes van mijn oude appartement. Hier ben ik uitgestapt en vanuit hier naar het opera house gelopen. deze weg liep ik altijd toen ik naar stage liep. Eigenlijk is er niks veranderd en voelde het weer als van ouds aan. Het enige wat veranderd is dat ze nu verder zijn met de tramlijn, maar deze is nog steeds niet klaar. Ik heb toen eventjes rond gelopen bij het opera house en ben daarna de botenic garden ingegaan.

20190303_170338

20190303_170918

20190303_171341

20190303_173618

20190303_173913

20190303_175459

20190303_181252

20190303_182904

Later ben ik met george nog pizza gaan eten en toen zat onze dag er al weer op.

IMG_3710

IMG_3727

4 maart
Vandaag was dan toch echt weer mijn laatste dag. Ben met George ergens gaan ontbijten en een beetje rondgehangen in Sydney. Vervolgens zijn we weer terug gegaan want ik moest mijn tas nog inpakken. Na dit allemaal was het om 3 uur toch echt tijd om te vertrekken naar het vliegveld. Het moment van afscheid nemen was nu toch aangebroken. Na een flinke knuffel ben ik maar gegaan. Nadat ik door de douane was en eventjes had gewacht kon ik alweer mijn vliegtuig in terug naar Bangkok.

5 maart
Na enkele uren in het vliegtuig was ik eindelijk weer terug in Bangkok. Vlug mijn spulletjes opgehaald en op zoek gegaan naar een taxi. Ik kwam om 4 uur in de ochtend thuis aan. Vlug ben ik maar me bed in gegaan want mijn wekker ging alweer om 6 uur in de ochtend voor een schooluitje. Om 7 uur in de ochtend was ik alweer op school om mijzelf aan te melden voor de school trip. Met een grootte bus vertrokken we naar ayutthaya waar we eerst naar een paleis toe gingen. Hier hadden we een persoon die de tour gaf, maar helaas sprak ze geen Engels en werd niet alles voor ons vertaald door andere studenten.

20190305_090649

Vervolgens zijn we naar de floating market gegaan om hier wat te eten, alleen was alles gesloten en zijn we ergens anders gaan eten. Daarna zijn we naar NECTEC gegaan waar we een gastspreker hadden over AI. Onderweg hier naartoe lag iedereen in de bus te slapen.

1551765728815

De gastspreker was erg interessant en heeft ons later ook mee naar zijn afdeling genomen waar ze bezig zijn met het bouwen van een robot. Dit was erg interessant.

1551784571318

6 maart tot en met 14 maart

In deze dagen heb ik eigenlijk niet meer gedaan dan naar school gaan en me zelf voor te bereiden op mijn tentamen. Ik had het erg druk.

15 maart

na hard gewerkt te hebben voor school was het toch tijd om een beetje te ontspannen. ik was met Nanret en Carolina mee gegaan naar kho san road om mee uit te gaan. Hier kwamen nog andere studenten van onze school en het was een erg gezellige avond.

IMG-20190316-WA0022 (1)

16 maart tot en met 21 maart

Deze dagen heb ik ook vooral aan school besteed

22 maart

Om 3.30 in de ochtend kwam mijn taxi me ophalen om me naar bangkok te brengen. Vanuit hier had ik een bus geboekt om naar Koh Chang te gaan, wat ongeveer 5.5 uur rijden is vanuit bangkok. Na een lange rit was in eindelijk aangekomen bij de pier waar de boot vertrok naar Koh Chang.

20190322_104825

IMG_2407

aangekomen op het eiland heb ik een taxi gepakt naar ons hotel toe. Deze rit was prachtig want we gingen berg op en berg af en hadden op sommige plekken een prachtig uitzicht. Aangekomen bij ons hotel heb ik meteen een scooter gehuurd en zijn we eventjes later op pad gegaan.

IMG-20190322-WA0006

IMG-20190322-WA0012

We zijn naar Khlong Phlu waterfall gereden wat ongeveer 15 minuutjes rijden op de scooter was. Na een kleine wandeling kwamen we aan bij de waterval.

IMG_2411

IMG_2414

IMG_2425

IMG_2426

20190322_155726

Nadat we hier eventjes hadden rond gehangen zijn we terug naar de scooters gelopen en zijn we door gereden naar het strand om de zonsondergang te zien en wat te eten.

IMG_2430

IMG_2433

IMG_2437

IMG-20190322-WA0026

Daarna zijn we terug naar ons hotel gegaan en hebben we daar in de avond met zijn alle nog spelletjes zitten spelen.

23 maart

nadat we gegeten hadden en ik mijn scooter had omgeruild, omdat ik het idee had wanneer ik de berg af ging mijn remmen niet helemaal goed werkte, zijn we op pad gegaan naar een vissersdorpje op het eiland. Na het einde van de pier waren allemaal kleine winkeltjes en op het eind was een vuurtoren.

IMG_2440

IMG_2447

IMG_2448

IMG_2454

IMG_2457

IMG_2461

IMG-20190323-WA0021

Hierna zijn we naar het strand gegaan om af te koelen. Nadat we onweer hoorde zijn we vlug gegaan omdat het ongeveer 20 minuten rijden was terug naar ons hotel toe. Hier hebben we in de avond nog wat spelletjes gespeeld.

24 maart
Vandaag gingen we alweer terug naar Bangkok toe. Nadat we nog eventjes hadden gerelaxt bij ons hotel hebben we een taxi besteld en zijn we terug naar de pier gereden. Nadat we van de boot afkwamen werd de lucht steeds donkerder en hoorde we weer onweer. Op het moment dat we onze bus in stapte begon het erg hard te regenen. Onderweg naar huis toe zag ik ook een elektriciteit kabel gebroken op de grond liggen met wat vuur erom heen. Een klein stukje verder kwam er ook allemaal rook uit de bosjes. Nadat we ongeveer 5 uur in de bus hadden gezeten kwamen we weer terug bij ons appartement aan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke:
    25 maart 2019
    Mooie foto's ,Liza. En je hebt je goed vermaakt zo te zien. :-)
  2. Marijke van Alphen:
    Hoi Liza,
    Wat heb je een geweldige en afwisselende tijd. Ik geniet van je reisverhalen en bewonder je energie!!
    Net als alle vorige keren: prachtige foto's! Veel goeds in de komende maanden.
  3. Lucienne:
    26 maart 2019
    Wat weer een mooi verslag, Liza. Ik geniet van je foto's. Veel plezier daar! Xx
  4. Arno Peters:
    1 april 2019
    Ik lees iedere keer met plezier je verslag en kijk naar je foto's. Gewoon genieten jij daar, pik ze mee al je ervaringen!!! 😊 👍🏻