27 oktober tot 24 november

24 november 2017

27 oktober
Voor vandaag had ik een afspraak staan bij job search. Zij helpen je met het zoeken van een baan. Hier vroegen ze aan mij wat voor baan ik zocht. Ik zei dat het me niet zo heel veel uitmaakte. Ze kwam als eerste aan met eten bezorgen op een fiets voor uber. Nu dat ik nog steeds geen doodwens heb, hebik hier vlug nee op gezegd. Daarna kwam ze aan met geld ophalen voor goeden doelen, maar dit vond ik niks voor mij. Nadat ze een paar sollicitaties voor in een winkel had verstuurd kwam ze met het idee van au-pair aan. Ze wist nog een leuke familie die opzoek waren naar een au-pair. Nadat ze fotos van de familie had laten zien was ik verkocht. Vlug belde ze de moeder of ze nog steeds op zoek was naar een au-pair en dit was het geval. We zouden in de avond een telefoon gesprek hebben om de details te overleggen.

Voor in de avond had ik op de planning staan om wat te gaan drinken op me oude stage plek. Uiteraard was dit erg gezellig. Wanneer ik thuis was aangekomen zouden we een gezamenlijk telefoon gesprek hebben, maar helaas was de moeder niet bereikbaar en hadden we het gesprek naar morgen verplaatst.

28 oktober
Vandaag zou ik met Lonneke naar sea life, wild life en madam Tussauds gaan. Wild life was groter dan ik verwachte en heb weer allerlei dieren gezien die ik nog nooit eerder had gezien. In sea life konden we bijna alle dieren zien die onderwater leefde. Terwijl we dit aan het bezoeken waren kreeg ik het verlossende telefoontje. Dit was met de moeder en de vrouw van job search. Melissa, de moeder was helemaal enthousiast en wilde me graag in huis nemen. We hadden afgesproken om van de week een keertje te skypen zodat we elkaars gezichten konden zien.

Vervolgens zijn we naar madam Tussauds gegaan. Het verschil tussen echte mensen en de poppen was nauwelijks te zien. Na veel gelachen te hebben in de middag hadden lonneke en ik afscheid van elkaar genomen.

In de avond had ik met george afgesproken om wat te drinken want we moesten natuurlijk wel even vieren dat ik nu een baan heb. Helaas is mijn baantje wat verder van sydney af en moet ik dus afscheid van hem gaan nemen. Maar dat hield ons niet tegen om een leuke avond te hebben.

29 oktober
Aangezien george midden in zijn examens zit heeft hij aankomende week geen tijd voor me dus we hadden afgesproken om gezellig samen even te gaan ontbijten ergens. Nadat we hadden gegeten hadden we afscheid van elkaar genomen en gezegd dat ik hem van de week nog wel.wilde zien want ik ging op pad voor een verassing voor hem.

Voor de rest heb ik deze dag niks gedaan en lekker genoten van mijn rust.

30 oktober
Voor vandaag had ik op de planning staan om naar een nederlands winkeltje te gaan wat 1,5 uur met het openbare vervoer was. Nadat ik het adres had gechecked en 45 min in de trein had gezeten en ging checken welke bus ik moest hebben, bleek dat de winkel gesloten was op maandag. Dus voor niks 45 min in de trein gezeten. Maar het was vandaag 36 graden dus zo heel erg vond ik het niet om in een lekkere koelen rein te zitten.

31 oktober
Vandaag was de winkel wel geopend dus dan maar nog een poging. Aangekomen in de winkel kon je het zo gek nog niet bedenken en ze hadden de nederlandse producten. Ik had in gedachten om voor mijn nieuwe familie een aantal nederlandse producten te kopen om hun kennis te laten maken met de nederlandse cultuur. Ik had stroopwafels en een pot wilamina pepermunt in een delfs blauw lik gekocht. Voor george had ik wat stroopwafels mee genomen.

In de avond ben ik met lonneke naar de sydney tower gegaan hier konden we over de gehele stad uit kijken. Dit gaf een prachtig uitzicht

1 november
Mama had mij er op gewezen dat er in de buurt van Manly een mooie tentoonstelling was. Hup in de ferry gesprongen en op weg naar de tentoonstelling. Nou bleek dat ik het verkeerde adres had ingevuld en dus nog met de bus moest om bij de tentoonstelling te komen. Aangekomen bleek dat de tentoonstelling helaas niet open was op woensdag. Dan maar weer terug naar huis.

In de avond had ik met george afgesproken om ergens wat te gaan eten, want ik wilde hem de stroopwafels nog geven. Dit was dan ook helaas de laatste keer dat ik hem zou zien voordat ik aan me nieuwe baan zou gaan beginnen. Na het eten had ik een skype gesprek met melissa en de vrouw van job search. Melissa had er al helemaal zin in mijn komst en ik natuurlijk ook. Uiteindelijk waren de kinderen er bij komen zitten en toen melissa vertelde dat ik daar in huis kwam om leuke dingen met ze te doen waren de kopjes onvergetelijk. Nu heb ik er al helemaal zin in!

2 november
Aangezien ik morgen vertrek heb ik me tas maar ingepakt. Aangezien ik vlugger klaar was dan verwacht waagde ik toch nog maar een poging naar de tentoonstelling. Ons mam had gelijk ze maakt prachtig werk!

In de avond had ik nog met lonneke afgesproken want ik had tegen haar gezegd dat het hyde park op zich wel de moeite waard was om een keer gezien te hebben. Nadat we wat rond hebben gelopen en gezellig hebben geklets hebben we afscheid van elkaar genomen.

3 november
Vandaag ga ik de familie ontmoeten! Yes! Nadat ik d trein had gepakt naar een ander station in de buurt werd ik opgepikt. Daar was de familie. Drie kinderen. Kitty is de jongste en is 4 jaar oud en heeft het syndroom van down. Isla is 5 jaar oud en dan hebben wr Cohen nog en die is 6 jaar oud en is autistisch. Vlug in dr auto want we hadden een lange rit voor de boeg naar Uralla. Tussen door waren we gestopt in een park waar de kinderen lekker konden spelen terwijl de moeder ijsjes ging halen rn tanken. Isla zeurde dat ze naar de wc moest dus ik nam kitty mee naar de wc. Alleen ik was vergeten tegen cohen te zeggen dat we naar de wc gingen. Toen we terug kwamen was die helemaal in paniek en dacht dat ik heb had verlaten omdat die een beetje lastig was geweest in de auto. Maar natuurlijk niet!

Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt en richting uralla gaan rijden. Onderweg toen we op een berg reden flitste autos allemaal met lichten naar ons. Wat bleek in de bocht een stukje verder lag een auto op zijn kant tegen dr berg rand aan. Een stukje verder zijn we gestopt want daar was een prachtig uitzicht punt over de bergen.

4 november
Het is een warme dag dus zijn we naar het zwembad gegaan. Cohen wilde me in het zwembad maar al te graag vermoorden en Isla deed even hard mee. Cohen moest nog erg aan me wennen, maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen. In de avond wilde Isla dat ik een verhaaltje vertelde. Maar Isla was beter in het vertellen en nam het dus al vlug van me over. De verhalen gingen over paarden, draken, ridders, prinsessen en nog veel meer. Ook viel er in de verhalen een hoop doden.

Kitty houdt er van om weg te lopen, maarde buren hebben sinds gisteren een paard in de wei staan. Kitty klimde door het hek heen en ging achter het paard aan. Maar ze snapt niet dat paarden gevaarlijk zijn en ging dus ook achter het paard staan. Ik heb haar hier maar vlug weg gehaald, want ik vond het maar niks.

5 november
Op zondag gaan ze altijd naar de kerk. Aangezien dit ritueel is ga ik maar mee. Ik dacht van de kerk dit is zoon saaie bedoeling waar ze alleen maar over god en jezus praten. Maar gelukkig was dit niet het geval. Ze beginnen met een hoop gezang en daarna vertellen verschillende mensen hun verhalen. Ik dacht ik moet hier echt em tijd uit zitten, maar eigenlijk viel het best wel mee.

Vervolgens zijn de kinderen gaan spelen in waterfall park in Armidale.

6 november
Cohen gaat naar school en is dus elke schooldag op school. Kitty en Isla gaan niet naar school, maar gaan op maandag altijd naar de kinderopvang. Dit is dan een lekker rustig dagje voor mij.

7 tot 10 november
De ochtenden beginnen met het maken van ontbijt voor de kinderen, vervolgens cohen naar school brengen, meestal met de hele familie. Vervolgens film kijken met de twee meiden, spelen in het prak, kitty in de gaten houden dat ze niet naar Apple rent (het paard), want ze blijft maar door het hek gaan. ’s Avonds mee helpen dat de kinderen het eten opeten en ze in bed stoppen. Zo zien me dagen er een beetje uit. Elke dag is natuurlijk weer net wat anders.

11 november
De familie gaat verhuizen naar een huis ern paar straten verder op. Dit betekent dat alle spullen over verhuisd moeten worden. Dit ging gepaard met lastige kinderen. Uiteindelijk heb ik een nieuwe film voor ze opgezet die ze nog niet hebben gezien en ze waren eindelijk rustig.

12 november
Vandaag was er een hardloopwedstrijd in armidale. De leden van de kerk hadden afgesproken om de renners aan te moedigen. Dit was dus ook het plan van Melissa. Na dat de lopers klaar waren begon de mis, of hoe je dit ook noemt. Nadat dit was afgelopen gingen we terug naar het huis om de spullen verder over te verhuizen terwijl ik op de kinderen paste.

In de avond waren wij ook oververhuisd naar het nieuwe huis. Hier was ik eerlijk gezegd wel blij mee want dr nieuwe buren hebben geen paard in de tuin. Kitty bleef maar door het gek gaan.

13 november
Alle kinderen zijn weg dus ik kan weer lekker van me vrije dag genieten. In de avond waren de ouders van Melissa gearriveerd. De kinderen vonden dot helemaal geweldig, dus ik had als nog een rustig dagje.

14 november
Cohen was naar school en de twee meiden waren thuis. Aangezien opa hier was en veel met de kinderen speelde kon ik voor melissa twee kastjes in elkaar zetten.

Toen cohen vam school terug kwam had die een blauw oog. Hij had gevochten met een andere jongen op school. In de avond was de oma aan het spelen in de tuin met de drie kids. De oma deed als een soort monster en de kinderen rende dan weg. Isla rende dus ook weg, maar rende vollop op een horizontale ijzeren buis. Dit was precies op de hoogte van haar neus. Huilen en huilen omdat ze zoveel pijn had. Melissa was nog in het oude huis en die was dus vlug hierheen gekomen om naar de toestand te kijken. Uiteindelijk zijn melissa, opa en Isla naar de ehbo gegaan. Gelukkig was haar neus niet gebroken. In de tijd dat ze daar waren probeerde ik en de oma de andere twee kinderen in bed te krijgen, mar dit was wel moeilijk omdat zij zich zorgen maakte over Isla.

15 november
Vandaag gaat Cohen naar school en Isla voor een halve dag. Samen schattig in school uniform en de ene met een blauwe oog en de andere met een geschaafde neus gingen ze naar school.

In de ochtend vertrok de moeder van Melissa weer

De rest van de week is rustig verlopen en heb ik niet zo heel veel bijzondere dingen gedaan. Wel heeft cohen al twee avonden tegen mij gezegd als die later groot is komt die naar Nederland om mij op te zoeken, want hij wil weten waar ik leef. Zo schattig om dat te horen.

23 november
Me dag begon goed. Isla wilde geen cornflakes met fruit erin en besloot dus om weg te lopen. Ze heeft haar tas gepakt met wat spullen en een kussen en liep naar buiten. Ze is tot het einde van de straat gelopen en besloot toen dat het toch een beetje koud was om weg te lopen. Ze is toen terug gekomen en Melissa heeft toen een deken voor haar gepakt zodat ze voor op de veranda kon liggen.

1. Ciel Bergman Hehemann:
    25 november 2017
    Lieve Lisa,
    Wel een hele verandering zo, zeg: van werkende vrouw naar reiziger en nu au-pair! Ik vermoed dat je als een nieuwe Lisa naar Nederland terug komt straks. Een heleboel (levens-)ervaringen rijker!
    Geniet met volle teugen
    X