25 november to 23 december

25 november
Vandaag had Melissa besloten dat we naar haar moeder gingen in Brightwaters. Dit ligt ongeveer 100km van sydney af. Dit was ongeveer een rit van 4,5 uur voordat we daar waren. Dit nam dus de gehele dag in beslag.

26 november
In de ochtend gingen we naar de kerk in tuggerah. Hier zagen we Arielle, dit is de vrouw van jobsearch die me bier heeft geplaats. Zij nodigde me uit om savonds mee tr gaan naar een young adult avond in het park. In de middag zijn Melissa, Isla en ik naar een chocolade bar geweest waar ik een heerlijke Belgische wafel heb gehad. In dr middag had Melissa me bij het strand afgezet waar ik even lekker heb uitgerust. Later in de middag kwamen we samen in het park waar ik een australische barbecue heb bijgewoond. Dit was erg gezellig en ook leuk om wat andere mensen te spreken en te ontmoeten.

27 november
De auto van Melissa had nieuwe remblokjes nodig. Nadat we de onderdelen hadden opgepikt kon dr auto gemaakt worden. In de tussen tijd dat de auto gemaakt zou worden zijn Melissa, Isla, Cohen en ik naar een park gegaan om even te spelen. Toen we terug kwamen bij de auto bleek da ze ons de verkeerde remblokjes hadden gegeven en dat die dus niet paste. Dit betekende dat we nog een dag bij de moeder van Melissa bleven.

28 november
Cohen en Isla bleven bij opa en oma terwijl Melissa, Kitty en ik naar een speelhal gingen. Onderweg hadden we nog twee kinderen van een vriendin van Melissa opgepikt. Haar vriendin moest naar de dokter en had niemand om op de kinderen te passen. Levi, 9 maanden oud, en eden, 4 jaar oud, gingen met ons naar de speelhal. Terwijl de kinderen aan het spelen waren kon Melissa de auto wegbrengen voor reparatie terwijl ik op de kinderen paste. Later in de middag werden Levi en Eden opgepikt en konden Melissa, Kitty en ik de auto oppikken. Nadat we Cohen en Isla hadden opgepikt bij opa en oma konden we terug rijden naar Uralla, wat ons weer ongeveer 4,5 uur duurde.

29 en 30 november
Deze twee dagen waren zoals normaal. We brengen Cohen naar school en de twee meiden zijn thuis. Wanneer Cohen terug is van school kwam de buurjongen, Nolen, met Cohen en Isla spelen. Een huis vol met jonge kinderen wat gepaard gaat met veel geschreeuw. Maar het is leuk dat Cohen een vriendje heeft waarmee die kan spelen.

1 december
Vandaag liep Cohen met Nolen en zijn twee nichten naar school. Wij hoefde hem dus niet naar school te brengen. In de middag zijn Melissa, Isla, Kitty en ik nar Armidale gereden omdat Melissa wat boodschappen moest doen. In de middag kwam Nolen weer spelen.

In de avond had ik met Theo afgesproken in een café. Dit was erg gezellig. Theo woont in Canberra, maar was voor zijn werk een paar dagen in Armidale en wilde wel even een leuke avond hebben.

2 december
Vandaag reden we weer naar de moeder van Melissa, wat weer een lange rit was. Aangekomen daar waren de kinderen weer blij om opa en oma te zien.

Zelf was ik vroeg naar bed gegaan omdat ik een vreselijke hoofdpijn had.

3 december
Gelukkig is mijn hoofdpijn na een goede nachtrust een stuk minder. Vandaag gingen we weer naar de kerk in tagerah. Leuk om de mensen weer te zien die ik vorige week heb ontmoet.

Vervolgens zijn we weer terug naar Uralla gereden wat de hele dag in beslag nam.

4 december
De twee meiden hadden vandaag een voorstellint met de andere kinderen van de kinderopvang. Er werd gezongen, gedanst en een toneelstukje opgevoerd. Uiteindelijk kregen de kinderen die naar de basisschool gaan volgend jaar een diploma, waaronder Isla. In hun kostuum en geslaagd hoedjes stonden de kinderen naast elkaar.

5 december tot 12 december
De hoofdpijn begon weer op te spelen en kreeg het warm en koud. Yes, ik begin weer ziek te worden. Isla voelde zich zelf ook niet helemaal fit, maar zij had er maar twee dagen last van terwijl ik de hele week ziek ben geweest.

13 tot 16 december
Het is erg warm in Uralla, ongeveer zoon 30 graden. Woensdag en donderdag zijn we nadat cohen klaar was met school naar het zwembad gegaan om af te koelen. Vanaf de vrijdag was het eindelijk zomervakantie en hoeft cohen niet meer naar school toe. Vrijdag en zaterdag kwam de buurjongen Nolan spelen.

17 december
Vroeg in de ochtend vertrokken we naar de moeder van Melissa. Nadat we een paar uur onderweg waren geweest arriveerde we in Brightwaters. Later in de middag gingen opa, Cohen, Isla en ik naar Christmas under the stars. Daar aangekomen gingen we een sportveld op waar een podium was gebouwd. Iedereen zat op kleedjes en stoelen. Eventjes later startte de show. Er werden verschillende kerstliedjes gezongen, gedanst en een toneelstuk van de trolls.

Toch voelt het erg raar dat het bijna kerst is, want ik loop nog steeds in zomerkleding en heb niet echt het idee dat het halverwege december is. Ik heb eerder het idee dat het juli/augustus is aangezien de temperaturen.

18 december
Melissa, Kitty en ik waren uitgenodigd door een schoolvriendin van Melissa om naar een Puppetshow te gaan in Chatswood, dit ligt naast Sydney. Deze show was helemaal in kerststyle en was erg goed georganiseerd. Kitty genoot vollop van de show. Na de show zijn we samen met Melissa’s vriendin en twee dochters een park in gegaan.

In de avond waren we met zijn allen uitgenodigd bij Katie, een vriendin van Melissa, om te komen eten. Katie had ik al een keer eerder gezien toen we ook op bezoek waren bij de moeder. Ik was toen met haar dochter en zoon in een speelhal. Het was erg leuk om hun weer te zien en om haar andere dochter te ontmoeten.

19 december
Vandaag reden we weer terug naar Uralla wat weer ongeveer de gehele dag in beslag nam.

20 december
Het is warm in Uralla zo'n 32 graden. De buurjongen, Nolen, vroeg of die langs kon komen om te zwemmen. Natuurlijk werd dit goedgekeurd en kwam die spelen. Eventjes later hadden we besloten om met zijn alle naar het zwembad te gaan om afte koelen.

21 december
Het regent hier vandaag in Uralla en erg warm is het ook niet meer. De kinderen spelen veel binnen vandaag en kijken veel films. Heel veel speciaals was het vandaag niet. Een ding is me wel echt bij gebleven vandaag. Kitty was van de afstap gevallen en moest huilen. Melissa ging er naar toe om haar te troosten, maar Kitty bleef maar huilen en wees naar mij. Melissa vroeg aan Kitty of ze met mij wilde knuffelen en haar antwoord was een ja. Op het moment dat Kitty bij kwam om te knuffelen waren de tranen weg.

22 december
Ook vandaag was het een koude dag. In de avond kwamen Duncan en zijn zoon langs voor dinner. Dit was erg gezellig en lekker.

23 december
Melissa is kerst boodschappen aan het doen en ik ben met de kinderen aan het spelen in het waterfall park.

Iedereen fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

1. Marijke van Alphen:
    24 december 2017
    Fijn om weer van je te horen, Liza.
    Ik heb het gevoel dat je heel nuttig werk doet bij Melissa.
    Fijn dat het zo klikt, ook met de familie ver weg.
    De tijd vliegt om denk ik.
    Ook voor jou heel gezellige Kerstdagen en straks Oud en Nieuw.
    En veel goeds in het nieuwe jaar 2018!
  2. Liza Langenhuizen:
    24 december 2017
    Ik doe hier zeker nuttig werk en het word erg gewaardeerd en dat is altijd fijn! De kinderen zijn ook iedere dag weer blij om te zien, wat het voor mij weer erg leuk maakt. De tijd vliegt hier zeker voorbij. Ik realiseerde me vandaag dat ik hier over een week alweer 2 maanden zit.
  3. Mieke:
    24 december 2017
    Over 1 week is het nog maar 3 weken voor je naar huis komt. Ik kijk er al naar uit.