18 september tot 26 oktober

18 september

We hadden de nacht door gebracht in een hostel genaamd the old fire station hostel. Dit hostel was ons niet echt goed bevallen en hadden besloten om maar vlug iets anders te zoeken. Aangezien we nu in Perth zitten zijn de campings en hostels behoorlijk duur. Gelukkig hadden we een camping gevonden voor $30 per nacht voor zijn tweeën. Dit was de goedkoopste camping in de omgeving van Perth. Aangekomen op de camping was het allemaal heel netjes. Het enige nadeel van deze camping was dat we heel dicht in de buurt van het vliegveld zaten en dus elk vliegtuig hoorde.

Na dat we de tent op gezet hadden en het nog behoorlijk vroeg was, wilde we toch wat gaan ondernemen. We konden niet meer met de auto weg, omdat daar de tent aan zat. Heel veel zin om uit te zoeken hoe het openbaar vervoer werkte hadden we ook niet. We hadden dus besloten om in de buurt een potje te gaan bowlen en te gaan gamen in de game hal. Hier werd onze dag ook afgesloten met een heerlijke natula pizza, jammie.

19 september

Vandaag was het een rustig dagje. We moesten nog een hele hoop dingen doen, want er moest ondertussen toch wel een keertje gewassen worden. Onze dag bestond dan ook uit het wassen van onze kleren.

20 september

Het slechte weer is toegeslagen in Perth. ’s Nachts werden we dan ook wakker door een flinke regenbui. Helaas is de tent niet helemaal waterdicht en was de regen in de tent gelopen. Wanneer het in de ochtend niet meer regende hebben we alles te drogen gelegd en hebben we de tent mar vlug afgebroken. De komende dagen blijft het slecht weer in Perth dus we moeten op zoek naar iets anders. We hebben een air bnb dicht in de buurt van het centrum van Perth gevonden. Hier hebben we ook maar meteen vier nachten geboekt, omdat minstens tot die tijd slecht weer blijft.

We zijn bij een Italiaanse man terecht gekomen die de manager van dit huis is. Elke kamer die aanwezig is in dit huis wordt verhuurd aan andere mensen. Hier zaten dus ook meerdere backpackers zoals drie Duitsers, een Franse en een aantal Aziaten.

21 september

Regen regen en nog meer regen. Wat is het toch een heerlijk weer om niks te kunnen doen. Uiteindelijk zijn we met die twee Duitsers en de Italiaan naar een trampoline park in Perth te gaan om ons zelf hieruit te leven. Heel veel meer konden we vandaag niet doen.

22 september

Ook vandaag alleen maar regen. Ook weet ik eerlijk gezegd niet of we wel helemaal waren opgeknapt, want ik had al weer een paar dagen last van een flink vervelende hoofdpijn en keelpijn. Dan voor de zekerheid maar een dagje thuisblijven en niks doen.

23 september

Gelukkig is het vandaag een droge dag en het zonnetje kwam lekker door. Het werd weer tijd om iets te gaan ondernemen, want ik had het wel gehad met dat binnen zitten. Vandaag was er een experiment in Perth genaamd the biggest eye contest experiment. Dit experiment was overigens over de gehele wereld. Hierbij was het de bedoeling dat je gedurende een minuut bij een ander persoon in de ogen keek en niks zei. Dennis, ik en een van de Duitse jongens zijn hiernaartoe gegaan. Apart om te zien hoeveel mensen hier toch op afkwamen. Natuurlijk hebben wij ook mee gedaan om vreemde mensen recht in de ogen aan te kijken. Dit was een erg leuke ervaring.

Waar we nu sliepen hadden ze georganiseerd om met een aantal mensen te gaan laser gamen. Wij hadden besloten om met hun mee te gaan. Uiteindelijk waren wij, de drie Duitsers, de Franse en de Italiaanse man gaan laser gamen.

24 september

Je kunt het alweer raden, het regende weer in Perth. Dit was dus weer een dag waar we weinig deden. Wel gingen we ’s avonds wat in het centrum eten. Hier hebben we dan ok meteen een beetje door de stad gelopen. Aangezien het de komende twee dagen ook nog slecht weer wordt in Perth hadden we nog twee nachten extra in dit huis bij geboekt.

25 september

Wat hebben wij het toch getroffen met het weer. Nog een dag dat we weinig ondernemen. In de avond zijn we uiteindelijk in het centrum maar weer wat gaan eten. Ook hier hebben we weer wat in het centrum rondgelopen. Perth is echt een hele andere stad dan Sydney. In Sydney liep iedereen gehaast over straat en met name vooral de zakenmannen. In Perth zie je dit veel minder. Ook staan er in Sydney heel veel flatgebouwen. Als je naar het centrum van Perth kijkt zie je in totaal vijf wat hogere flatgebouwen. Echt een wereld van verschil tussen deze twee steden

26 september

Vandaag zijn we naar Araluen Botanic Park geweest. Dit was 40 km van ons huisje af. In dit park stonden allerlei verschillende gekleurde tulpen. Ook kon je hier lekker rondwandelen. Maar dit was niet de grootste reden dat we naar dit park gingen. Op internet hadden we gelezen dat in dit park Cafe Oranje zat. Dit is een etenstentje met Nederlandse mensen erin. Zij verkochte dus allerlei lekkere Nederlandse snacks. Hier hebben we dan ook een lekker kroketje gegeten.

IMG_0597

IMG_0599

IMG_0603

IMG_0609

IMG_0611

27 september

Voor vandaag stond Rottnest Island op de planning. Dit eiland staat ook wel bekend om de Quokka’s. Dit zijn hele schattige soort van kangoeroetjes. Voordat we op dit eiland terecht konden komen moesten we 45 minuten met de ferry. Ze raden ons aan om hier een uur van tevoren te zijn, want we moesten ook onze fietsen nog ophalen. Je leest het goed onze fietsen. Op dit eiland zijn geen auto’s toegestaan. Je kunt dus op verschillende manieren het eiland bewonderen zoals te voet, met de fiets of met een bus die op het eiland rondrijdt. Wij hadden gekozen om dit eiland te verkennen op de fiets. Aangekomen op het eiland was ik een beetje zeeziek geworden en regende het een beetje. Gelukkig was ik door de boottocht alleen misselijk geworden en verder niks.

Toen we aan onze rondtoer over het eiland waren begonnen kwamen we het ene na het andere prachtige strand tegen. Daarnaast is het eiland best wel heuvelachtig, wat wel vervelend was wanneer we de berg omhoog moesten fietsen. Maar wanneer we naar beneden gingen waren we maar al te blij met de heuvels. Ook konden we boven op de heuvels genieten van het prachtige uitzicht wat we over het eiland hadden. Ook zijn er verschillende meren op het eiland die een prachtig reflex gaven wanneer de zon erop stond. Toen we klaar waren met ons rondje over het eiland zijn we gaan midgetgolven. Hier stonden we dan ook met quokka’s op de midgetgolfbaan, wat weer wat anders was dan golven op de grote golfbanen met kangoeroes.

IMG_0616

WP_20170927_15_48_21_Pro

IMG_0661

IMG_0668

28 september

Het is weer een dag met veel regen en daarnaast hebben we nu ook onweer. Aangezien we vanaf morgen willen vertrekken richting Broome maakt het niet zo heel veel uit dat het nu slecht weer is, want we moeten wel weten wat we onderweg willen zien. Vandaag is het dus een dagje die bestaat uit plannen van onze reis.

29 september

Eindelijk schijnt het zonnetje weer. Vandaag verlaten we Perth voor de Pinnacles Desert. Hier zijn allemaal stenen te vinden die uit de grond komen. Hier hebben we eerst een rondje gelopen en vervolgens hebben we de route gereden die door de stenen heen liepen. Vervolgens zijn we na de camping in Nambung gereden waar we de nacht door hebben gebracht.

IMG_0687

IMG_0689

IMG_0691

30 september

Vandaag zijn we eerst naar het strand van Jurien Bay gereden. Hier heb ik dan voor het eerst een dolfijn in het water zien springen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Bonniefield waar ik lekker op het strand een boekje heb zitten lezen. Eigenlijk hadden we deze plek als slaapplek op het oog, alleen omdat we geen toilet hebben mochten we hier niet staan. De nacht hebben we doorgebracht in South Greenough.

IMG_0717

IMG_0719

IMG_0727

1 oktober

Voor vandaag staat Kalbarri op de planning. Toen we hier na toe reden kwamen we onderweg een heel groot zout meer tegen. Ook deze kleuter roze op een afstand. Dit meer was nog rozer dan het vorige zoute meer.

Ongeveer 16 kilometer voordat je Kalbarri inrijdt beginnen de coastal cliffs. Met een kleine omweg en een kleine wandeling kwamen we op de platforms uit. Als eerste zijn we gestopt bij de Nature Bridge. Hier kon je vanuit een platform naar een natuurlijke brug kijken. Vervolgens zijn we naar Castoe Cove gelopen. Daarna zijn we naar Island Rock gereden waar we een walvis in het water zagen. De stop erna was genaamd Shellhouse Grandstand. Onze laatste stop langs de coastel cliffs was Pot Alley. Hier kon je een wandeling van ongeveer 200 meter na beneden maken richting het strand. Eerst begon de wandeling met traptreden en vervolgens ging je tussen twee cliffen door na het strand.

Aangezien het vandaag 31 graden is hadden we het behoorlijk warm en waren we maar wat verkoeling gaan zoeken aan het strand.

Nadat we lekker hadden gezwommen gingen we opzoek naar een camping. Aangezien het nu schoolvakantie is in Australië stonden alle campings in Kalbarri vol. Een paar mensen van de camping hadden ons de tip gegeven dat ongeveer 75 kilometer verderop bij de rivier een gratis camperplek is waar heel veel ruimte is. We hadden dus ook besloten om hier te gaan overnachten, maar dat zou wel betekenen dat we het nationale park van Kalbarri zouden overslaan, omdat we anders morgen weer heel veel kilometers terug moesten. Onderweg naar de kampeerplek zijn we wel gestopt bij hawks head. Hier was een platform waar we naar de rivier tussen de bergen konden kijken.

IMG_0731

IMG_0738

IMG_0741

IMG_0748

IMG_0754

IMG_0764

IMG_0768

2 oktober

Voor vandaag staat Shell Beach en Monkey Mia op de planning. Al vanaf 10 uur in de ochtend was het al erg warm. Ook vandaag wordt het weer 31 graden en hebben een rit van ongeveer 300 kilometer op de planning staan. Om bij Shell Beach en Monkey Mia te komen reden we over een van de beste tracks on West Australië genaamd World heritage drive. Langs de weg was dr grond rood/bruinachtig gekleurd met allemaal lage bomen en struiken. De lucht was perfect blauw gekleurd met wat witte wolken. Hoe verder we in de buurt van Shell Beach, Denham en Monkey Mia kwamen, zag je vanuit de weg ook de zee. De zee is in het begin turquoise gekleurd en hoe verder je weg keek hoe donkerder blauw de zee werd. Deze combinatie van de grond, zee en lucht maakte een schitterend beeld.

Aangezien het zo warm was en onze eerste stop Shell Beach was hebben we hier een lekkere verkoelende duik in het water genomen. Het water bij Shell Beach is twee keer zo zout als normaal dus ik kon lekker in het water drijven. Bij Shell Beach ligt er geen zand op het strand maar allemaal kleine schelpen die afkomstig zijn van een dier, vandaar ook deze naam voor het strand. Het water was ook hier turquoise en met de schelpjes maakte dit een prachtige combinatie.

Na lekker gezwommen en opgedroogd te zijn in de zon zijn we richting Monkey Mia gereden naar dr camping waar we overnacht hebben. Monkey Mia staat bekend om de dolfijnen die dagelijks dicht bij de kust komen. Na de tent opgezet te hebben zijn we maar vlug naar het strand gegaan, aangezien het nog steeds erg warm was. Aangekomen op het strand zagen we dicht bij de kist drie dolfijnen in het water zwemmen. De pelikanen die ook in het water steven probeerde de dolfijnen te vangen.

IMG_0774

IMG_0781

IMG_0790

IMG_0797

IMG_0800

3 oktober

Voor vandaag stond Carnarvon op de planning. Aangekomen in Carnarvon kwam Dennis met het nieuws dat hij eigenlijk naar huis wilde. Dit betekende dus dat we morgen een rechtsomkeer terug naar Perth zullen maken.

4 oktober tot 17 oktober

In drie dagen zijn we teruggereden naar Perth. In deze drie dagen hebben we groten afstanden afgelegd. We hadden maar besloten om terug te gaan naar dezelfde AirBNB waar we al eerder hadden gezeten in Perth. Voor mij kwam nu de vraag wat ga ik doen. Het wordt wel is tijd dat ik aan het werk ga hier in Australië, maar waar. Ga ik dit doen in Perth, ergens anders of terug naar Sydney. Naar een paar dagen afgekeken te hebben wat er in Perth kwa aanbod voor werk was heb ik besloten om toch maar terug te vliegen naar Sydney en hier op zoek te gaan naar werk. De dagen dat we in Perth verbleven hebben we met de huisgenoten gebolwd, gelaserd gamed, kliff jumpen (waar ik niet vanaf durfde) en andere activiteiten ondernomen.

22490114_1647152698680144_4258441793915120460_n

18 oktober

Vandaag gingen we met onze huisgenootjes naar Penguin Island dat in de buurt van Perth ligt. In totaal zijn we hier met zijn zessen naartoe gegaan. Het eiland lag ongeveer vijf minuten met de ferry van het vaste land af. Op het eiland kon je een kleine wandelroute van ongeveer twee kilometer maken. Helaas komen pinguïns pas ’s avonds aan het land wanneer het donkerder wordt, dus hebben we op het eiland zelf geen pinguïns gezien. Wel was de wandelroute erg mooi. Daarnaast was er op het eiland een opvangcentrum voor gewonden pinguïns, hier heb ik dan wel pinguïns gezien.

22489868_1650716498323764_8184134051640060198_n

IMG_0840

IMG_0845

IMG_0859

19 oktober

Vandaag, of beter gezegd morgen om 1 uur ’s nachts vlieg ik terug naar Sydney. Dus deze dag bestond uit het inpakken van me tas en me zelf klaar maken voor de vlucht.

20 oktober.

Vandaag vlieg ik dan terug naar Sydney en ik zou om 8:15 in de ochtend landen in Sydney. De vlucht duurde zelf vier uur en er zit drie uur tijdsverschil tussen Sydney en Perth. Helaas heb ik in het vliegtuig niet kunnen slapen. Aangekomen in me oude appartement ben ik ook maar meteen me bedje op gaan zoeken. ’s Avonds had ik met George afgesproken om ergens lekker wat te gaan eten en bij te kletsen.

21 oktober

Ook vandaag heb ik met George afgesproken om wat te eten en wat te gaan drinken ergens om heel veel bij te kunnen kletsen.

22540194_1999634370312838_6636323288670912508_n

22 oktober

Vandaag heb ik met Lonneke afgesproken. Zij is de nieuwe stagiaire bij Insync. Met haar heb ik mijn ervaringen over Australië gedeeld.

23 oktober tot 26 oktober

Deze dagen staan een beetje uit zoeken naar een baantje. Dus eigenlijk niet heel veel bijzonders.

1. Mieke:
    26 oktober 2017
    Mooie foto's, Liza. Nog 3 maandjes dan zien we je weer thuis.
  2. Ciel Bergman Hehemann:
    26 oktober 2017
    Wat een mooie natuur hebben ze daar down under! Ik hoop dat je snel een baantje vind en je nog een tijdje kunt genieten van je avonturen ver-van-huis!
  3. Marijke van Alphen:
    Hoi Liza,
    Werkelijk never a dull moment he. Wat een boeiende reis. Heb je enig idee hoeveel km/miles jullie gereden hebben? Is je was nog droog gekomen voordat de dagen regen begonnen? Ja regenis, zeker als je kampeert vervelend, maar de temperatuur zal toch wel hoger geweest zijn de de regen nu in Nederland.
    Hoe is dat als je je op laat drogen na het zwemmen in een zoutmeer? Kun je dan het zout van je rug of borstelen??
    En nu weer terug op je basis in Sydney. Fijn dat je in je oude appartement kon.
    En nu veel succes met het vinden van werk, de beurs zal ondertussen aardig leeg zijn.
    Groetjes, Marijke