5 juli tot 26 augustus

26 augustus 2017 - Ceduna, Australië

Zaterdag 8 juli verliet ik na meer dan 4 maanden mijn plekje in Sydney om te gaan beginnen aan een nieuw avontuur. Nadat ik geland was in Adelaide moesten we nog ongeveer twee uurtjes rijden naar mijn tijdelijk nieuwe plek Tintinara. Hier heb kennis gemaakt met een echt Australische dorpje. Doordeweeks heb ik hier hard aan mijn schoolverslagen gewerkt. Op de zaterdagen trok het gehele dorp naar footy. Hier keek ik dan ook de wedstrijden om vervolgens de avond af te sluiten in de pub.

Na zes weken doorgebracht te hebben in Tintinara konden Dennis en ik onze spulletje pakken om af te reizen Richting Perth. Op woensdag 23 augustus vertrokken we ook eindelijk. Voordat we 's ochtends op pad gingen zijn we op de boerderij eerst gaan kijken hoe ze hier in Australië schapen doen scheren. Apart om te zien hoe snel ze dat doen. Hierna konden we onze reis eindelijk gaan beginnen. Nadat we wat kilometers hadden gereden en de boodschappen hadden konden we naar onze eerste verblijfplek rijden. Dit was een camping bij Webb Beach.

Donderdag 25 augustus wilde we one reis vervolgen richting het westen van Australië, maar kwamen er achter dat we dat nog wat dingen waren vergeten en terug moesten naar Adelaide. Nadat we alles hadden konden we onze weg vervolgen naar de volgende slaapplek. Dit was in Nelshaby. Ondereg zijn we nog gestopt bij een zoutwater meer, wat op een afstandje roze/paars gekleurd leek.

Op vrijdag 26 augustus zijn we weer verder gegaan. Toen we net waren vertrokken zat er een kangoeroe te slapen net op de weg en bleef ook zitten toen we er langs reden. Als eerste zijn we gestopt bij Matthew Flinders red cliff loukout. Dt was een kleine wandeling naar het punt waar we goed uitzicht hadden. Vervolgens zijn we door gereden naar Lake Gilles. Hiervan dachten we dat we het als slaapplek gingen gebruiken, alleen het was nog erg vroeg dus zijn we door gereden naar de volgende plek. Maar voordat we doorreden zijn we eerst gaan pootje baden in het meer. De plek wat we hadden uitkozen als de volgende slaapplek konden we niet komen want de weg was afgesloten. Onderweg na de volgende plek zijn we gestopt in Kimba. Hier waren geschilderde graan silos en er waren grote ijzeren standbeelden te zien. Uiteindelijk hebben we een slaapplek in Minnipa gevonden. Dit was een soort groot park waar we onze tent neer konden zetten.

Zaterdag 27 augustus zijn we vertrokken naar Ceduna. In Ceduna begintde langste golfbaan ter wereld, genaamd nullarbor links. In totaal is dr golfbaan volgens mij 1300 km lang. In Ceduna konden we de eerste twee banen vinden van de totaal 18 banen. Natuurlijk hebben we een scorekaart gehaald en zijn we hier dan ook maar een balletje gaan slaan.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade